Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Hvorfor har jeg stadig udflåd 3 måneder efter abort?

Spørgsmål:

Hejsa – Pige 15 år, Fast kæreste. Jeg har for 3 måneder siden fået en kirurgisk abort, Samtidig fik jeg indsat en p-stav i armen. Det hele gik fint og jeg havde ingen blødning eller smerter bagefter. jeg har haft brunt udflåd (Lugter bestemt ikke godt) ligesiden aborten og nu er det ved at drive mig til vanvid… Det er 3 måneder jeg har haft det, og nu gider jeg det ikke mere… Det er konstant og stopper ikke på noget tidspunkt. Har ikke haft smerter på noget tidpunkt og kun en lille smule rent blod som stopper samme dag, som det kommer. Har snakket med noget familie om det, og de mener det er normalt, men vil lige høre jeres mening om det. Kan det være pga. p-staven det giver mig udflåd i stedet for menstruation? Eller er det infektion? Min veninde tror det er svamp, men er ikke sikker. Har aldrig haft kønssygedomme.

Svar:

Hej
Du er meget ung, har allerede et sexliv og har allerede været gravid og fået abort. Har du talt med din kæreste om, hvad I vil gøre, hvis du bliver gravid igen? Ingen prævention er 100% sikker.
Hvordan har du det psykisk efter aborten?
Mht dit udflåd, så synes jeg du skal tale med din læge. Måske skal du have en udskrabning.

Venlig hilsen Trine Holst Nielsen, sygeplejerske